Jak założyć konto IKZE i otrzymać zwrot podatku z Urzędu Skarbowego?
Założenie konta jest banalnie proste i każdy oszczędzający bez problemu sobie poradzi.
Wypełniamy formularz online na stronie https://konto-ikze.pl/otworz
. Wpisujesz swoje dane oraz
opcjonalnie dane osób uposażonych. Zapoznajesz się z dokumentami i informacjami. Serwis
konto-ikze.pl posiada akredytację do zakładania kont IKZE w DFE PZU.
Przygotuj numer rachunku bankowego swojego konta, z którego dokonasz pierwszego zasilenia
rachunku (wpłaty), należy go wpisać we wniosku online.
Po założeniu konta IKZE otrzymasz niezwłocznie na adres email niezbędne dokumenty oraz
potwierdzenie zawarcia umowy wraz z indywidualnym numerem rachunku bankowego do wpłat
Możesz już dokonać pierwszej wpłaty na IKZE.
Dodatkowo wyślemy do Ciebie podpisaną umowę w wersji papierowej na wskazany adres listem
poleconym.
Po około 2 dniach roboczych od momentu założenia konta będziesz mógł zalogować się na stronie
PZU celem monitorowania swojego rachunku.
Ciesz się kontem i wynikami!
Jak rozliczyć zwrot podatku?
Zachowaj potwierdzenia przelewu / przelewów wpłat na IKZE.
Zwróć uwagę na maksymalne limity roczne jakie obowiązują Ciebie w danym roku.
Nie potrzebujesz żadnego zaświadczenia do US od instytucji zarządzającej IKZE. Wystarczy
zachować potwierdzenie wpłat.
W rozliczeniu rocznym z Urzędem Skarbowym:
Pit 36 ( dotyczy przedsiębiorców ),
Pit 37 ( dotyczy pracowników etatowych , umów zlecenia itp.),
Pit 28 ( dotyczy podatników rozliczających się z przychodu ewidencjonowanego).